Vår kundtjänst stänger på valborgsmässoafton den 30.4. klockan 14 och är stängd på första maj. När kundtjänsten är stängd rings akuta felanmälningar till journumret 09 5767 3100.

Ett hållbart Heka

Vårt hållbarhetsprogram grundar sig på Heka:s strategi.

Bilden visar utdrag ur Hekas hållbarhethandlingar och illustrativa ikoner. Bilden visar texterna "Hållbarhet hos Heka", "Boenderekommendationsindex NPS nummer +49", "Heka var med i kampanjen Snäpper svalare", "De första geotermiska systemen togs i bruk", "Renovering genomfördes i 918 lägenheter ", "Invånarnas nöjdhet med skötseln av miljöfrågor 3.77/5 , "90 procent av personalen är nöjd med Heka som arbetsgivare"

Våra viktigaste ämnesområden inom hållbarhet är:

  • Nöjda invånare
  • En välmående och kompetent arbetsgemenskap
  • Hållbar fastighetsskötsel och byggnadsverksamhet
  • Hederlig affärsverksamhet

Våra hållbarhetsmål enligt ämnesområde:

Nöjda invånare

  • Boendetrivseln och invånarnöjdheten förbättras eller förblir på samma nivå som föregående år.
  • Vi utvecklar möjligheterna att uträtta ärenden och delta elektroniskt.
  • Invånarnas möjlighet att påverka förbättras och blir mer agil.

En välmående och kompetent arbetsgemenskap

  • Våra anställda trivs i sina jobb och är motiverade.
  • Arbetsförmågan förblir god och arbetet är säkert.
  • Varje anställd har rätt information och de rätta verktygen för att klara sig i sitt eget arbete.

Hållbar fastighetsskötsel och byggnadsverksamhet

  • Målet är att energianvändningen i vårt byggnadsbestånd ska vara koldioxidneutralt år 2030.
  • Energieffektiviteten i våra fastigheter blir bättre varje år.
  • Innovation och en banbrytande anda syns i vår verksamhet.
  • Vi minskar miljöpåverkningarna genom att sköta våra fastigheter och gårdar på ett hållbart sätt.

Hederlig affärsverksamhet

  • Bolagets hyresnivå förblir rimlig.
  • Antalet vräkningar till följd av hyresskulder stiger inte jämfört med föregående år.
  • Antalet dataskyddsbrott är mindre än föregående år.
  • Dataskydd är en väsentlig del av planeringen av anskaffningar och processer.
  • I 100 procent av våra anskaffningar tar vi i beaktande anskaffningens hållbarhet under hela dess livscykel.

Lås vås hållbarhetsrapport (på finska)