Vår kundtjänst telefontjänst är stängd torsdagen den 8 maj och fredagen den 9. maj. När kundtjänsten är stängd rings akuta felanmälningar till journumret 09 5767 3100. Under boendet kan du uträtta de flesta ärenden på våra boendesidor.

Logga in på boendesidorna

Ett hållbart Heka

Vårt hållbarhetsprogram grundar sig på Heka:s strategi.

Våra viktigaste ämnesområden inom hållbarhet är:

  • Nöjda invånare
  • En välmående och kompetent arbetsgemenskap
  • Hållbar fastighetsskötsel och byggnadsverksamhet
  • Hederlig affärsverksamhet

Våra hållbarhetsmål enligt ämnesområde:

Nöjda invånare

  • Boendetrivseln och invånarnöjdheten förbättras eller förblir på samma nivå som föregående år.
  • Vi utvecklar möjligheterna att uträtta ärenden och delta elektroniskt.
  • Invånarnas möjlighet att påverka förbättras och blir mer agil.

En välmående och kompetent arbetsgemenskap

  • Våra anställda trivs i sina jobb och är motiverade.
  • Arbetsförmågan förblir god och arbetet är säkert.
  • Varje anställd har rätt information och de rätta verktygen för att klara sig i sitt eget arbete.

Hållbar fastighetsskötsel och byggnadsverksamhet

  • Målet är att energianvändningen i vårt byggnadsbestånd ska vara koldioxidneutralt år 2030.
  • Energieffektiviteten i våra fastigheter blir bättre varje år.
  • Innovation och en banbrytande anda syns i vår verksamhet.
  • Vi minskar miljöpåverkningarna genom att sköta våra fastigheter och gårdar på ett hållbart sätt.

Hederlig affärsverksamhet

  • Bolagets hyresnivå förblir rimlig.
  • Antalet vräkningar till följd av hyresskulder stiger inte jämfört med föregående år.
  • Antalet dataskyddsbrott är mindre än föregående år.
  • Dataskydd är en väsentlig del av planeringen av anskaffningar och processer.
  • I 100 procent av våra anskaffningar tar vi i beaktande anskaffningens hållbarhet under hela dess livscykel.

Lås vår hållbarhetsrapport 2023 (på finska)