Telefontiderna för vår kundtjänst ändras

Från och med den 1 oktober 2025 betjänar vår kundtjänst per telefon måndag till torsdag klockan 9–11.

25.9.2025 12:10

Du kan kontakta vår kundtjänst på följande sätt 

OmaHeka-boendesidan

Du kan sköta de flesta ärenden på vår boendesida OmaHeka när det passar dig bäst. I OmaHeka kan du bland annat

  • kontrollera uppgifter om och status för din hyresbetalning
  • kontakta vår kundtjänst
  • lämna in en icke-brådskande felanmälan
  • hantera bilplats- och bastubokningar
  • lämna in en servicebegäran i situationer som gäller hyresgäst- eller avtalsförändringar. 

Videor

Ring vår kundtjänst

Från och med den 1 oktober 2025 är vår telefontjänst på numret 09 576 730 00 öppen

  • måndagar kl. 9–11
  • tisdagar kl. 9–11
  • onsdagar kl. 9–11
  • torsdagar kl. 9–11.

Våra servicerådgivare kopplar vid behov samtalet till fastighetsförvaltningen, städningen, servicen eller indrivningen. Målet är att kunden kan sköta ärendet under ett samtal utan återuppringning.

Brådskande felanmälningar, jour, dörröppningar

Du kan göra brådskande felanmälningar och be om dörröppning per telefon

  • måndag till fredag kl. 9–12 på kundtjänstens nummer 09 576 730 00
  • under övriga tider på journumret 09 576 731 00.

Boka ett möte med vår kundtjänst

Om du inte kan sköta ditt ärende i OmaHeka eller per telefon, kan du besöka vår kundtjänst.

Vår kundtjänst på Viborgsgatan 2 har öppet

  • tisdagar kl. 9–15 utan tidsbokning
  • onsdagar kl. 9–12 endast med tidsbokning
  • torsdagar kl. 12–15 endast med tidsbokning.

Hyresrådgivningen på Viborgsgatan 2 betjänar enligt tidsbokning

  • onsdagar kl. 9–15
  • torsdagar kl. 9–15.