Virheellisiä korkolaskuja: Hekan pohjoisen ja etelän alueen sekä As Oy -asuntojen asukkaille 18.8.2025 lähetetyissä laskuissa on virhe. Sinun ei tarvitse olla virheellisen laskun vuoksi yhteydessä Hekaan. Virheelliset korkolaskut on poistettu, ja lähetimme postitse uudet, korjatut laskut päiväyksellä 25.8.2025. Olemme tiedottaneet asiasta myös OmaHeka-asukassivuilla. Korkolaskusi on oikein, jos heinäkuun korkoprosentti on 9,5. Virheellisiin laskuihin heinäkuun korkoprosentiksi on merkitty 10,5. Virheellisen laskun voi hävittää. Pahoittelemme tapahtunutta.

Lue korkolaskuista

Asukastietojen ylläpito

Ilmoita asunnon asukastietojen muutokset Hekalle, jotta talonkirja pysyy ajan tasalla. Se on tärkeää, sillä huoltohenkilökuntamme avaa ovet vain asukasluetteloon merkitylle henkilölle, jos esimerkiksi avaimet katoavat tai ovat unohtuneet kotiin. Asunnon asukasmäärä myös vaikuttaa vesiennakkomaksun suuruuteen niissä kohteissa, joissa laskutamme vedestä kulutuksen perusteella.

Ilmoita asukastietojen muutoksesta, kun 

  • perheeseen on syntynyt lapsi. Ilmoita lapsi talonkirjoille siinä vaiheessa, kun lapsella on nimi. 
  • kun asukas tai asukkaan nimi vaihtuu. Päivitämme nimen talonkirjaan, porrashuoneen nimitauluun ja asunnon ulko-oveen sen jälkeen, kun olet tehnyt palvelupyynnön asukassivuilla.
  • asuntoon muuttaa asumisesi aikana joku muu kuin vuokrasopimuksen osapuoli, esimerkiksi puoliso tai lapsi.  
  • asunnosta muuttaa pois joku muu kuin vuokrasopimuksen osapuoli, esimerkiksi perheen täysi-ikäistynyt lapsi.  

Ilmoita asukastietojen muutoksista OmaHekassa palvelupyynnöillä. Voit ilmoittaa samalla kertaa useamman henkilön tiedot.