Asiakaspalvelumme sulkeutuu vappuaattona 30.4. kello 14 ja on kiinni vappupäivänä 1.5. Asiakaspalvelun ollessa kiinni, soita kiireelliset vikailmoitukset päivystysnumeroon 09 5767 3100.

Ristiriitatilanteet

Vuokrasuhteen aikaisissa ristiriitatilanteissa voit asiasta riippuen olla yhteydessä joko isännöitsijääsi tai asiakaspalveluumme tai hankkia oikeudellista neuvontaa. Asiasta neuvotteleminen ja yhteisymmärryksen löytäminen on yleensä edullisin ja tehokkain tapa ristiriidan ratkaisemiseksi.

Vuokrasuhteen aikaisissa ristiriitatilanteissa ota yhteyttä kohteesi isännöitsijään ratkaisun löytämiseksi. Tällaisia ristiriitatilanteita ovat esimerkiksi vuokrahyvitys- ja vahingonkorvausvaatimukset. Jos kyseessä on taas vuokran maksamista koskeva erimielisyys, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Asiasta neuvotteleminen ja yhteisymmärryksen löytäminen on yleensä edullisin ja tehokkain tapa ristiriidan ratkaisemiseksi.

Tarkista myös ensimmäiseksi vuokrasopimuksesi, josta saattaa löytyä lisätietoa asiaan. Lisäksi Hekan verkkosivut sisältävät ohjeita asumiseen liittyen. 

Jos tarvitset vuokrasuhteeseen liittyvässä asiassa oikeudellista neuvontaa, voit kääntyä esimerkiksi seuraavien tahojen puoleen: 

Hekan juristit eivät anna asukkaille lakineuvontaa.

Jos sinun ja Hekan väliseen erimielisyyteen ei löydy neuvotteluiden kautta ratkaisua, voit viedä asian kuluttajariitalautakunnan  tai käräjäoikeuden  käsiteltäväksi. 

Ennen kuin viet asian kuluttajariitalautakuntaan, sinun on oltava yhteydessä kuluttajaneuvontaan

Kaksi aikauista ja lasta pihalla pyörätelineiden luona.

Naapuruussovittelu auttaa asukkaiden välisissä erimielisyyksissä

Naapuruussovittelijat ovat Naapuruussovittelun keskuksen ja Hekan kouluttamia asukkaitamme, jotka sovittelevat asukkaiden välisiä erimielisyyksiä.

Lue naapuruussovittelusta