Virheellisiä korkolaskuja: Hekan pohjoisen ja etelän alueen sekä As Oy -asuntojen asukkaille 18.8.2025 lähetetyissä laskuissa on virhe. Sinun ei tarvitse olla virheellisen laskun vuoksi yhteydessä Hekaan. Olemme tekstiviestitse yhteydessä asukkaisiin, joita virhe koskee. Virheelliset korkolaskut on poistettu, ja lähetämme tilalle uudet. Tiedotamme asiasta myös OmaHeka-asukassivuilla. Korkolaskusi on oikein, jos heinäkuun korkoprosentti on 9,5. Virheellisiin laskuihin heinäkuun korkoprosentiksi on merkitty 10,5. Virheellisen laskun voi hävittää. Pahoittelemme tapahtunutta.

Lue korkolaskuista

Hekan strategian uudistaminen on alkanut – Asukkaiden näkemykset ovat tärkeitä uutta strategiaa tehtäessä

Hekalla on aloitettu uuden strategian valmistelu vuosille 2026–2030. Strategiaprosessi jatkuu lähipäivinä asukkaille sähköpostitse lähetettävällä strategiakyselyllä.

25.8.2025 09:49
Kiinteistönhoitaja ja asukkaita kävelee Heka-talon pihalla.

Asukkaiden osallistuminen on erittäin tärkeää. Tavoitteena on rakentaa strategia, jossa kuuluu myös asukkaiden näkemykset ja kokemukset.

Osa asukkaistamme saa lähipäivinä pyynnön vastata strategiakyselyyn sähköpostitse. Asukkaat, joille kysely lähetetään, valitaan satunnaisotannalla. Sähköpostitse jaettavan kyselyn lähettäjänä on osoite hekaoy@hekaoy.fi.

Lisäksi asukkaiden ääntä kuullaan asukasdemokratian kautta. Strategiaa tehdään yhdessä asukasneuvottelukunnan ja yhteistyöelimen kanssa strategiatyöpajassa.

Strategia ohjaa kaikkea toimintaamme

Uusi strategia tulee määrittelemään Hekan toimintaa ja päätöksentekoa vuosina 2026–2030. Siinä kuvataan toimintaamme ohjaavat keskeiset tavoitteet, arvot ja näkemys yhtiön tulevaisuudesta.

Asukkaiden ja asukastoimijoiden lisäksi uuden strategian valmisteluun osallistuu Hekan henkilöstö, hallitus ja johtoryhmä sekä tärkeimpien sidosryhmiemme jäseniä. Myös omistajamme Helsingin kaupungin strategia vaikuttaa Hekan strategiaan.