Kundtjänst kontaktinformation
Hekas kundtjänstenheter betjänar utan tidsbokning på tisdagar kl. 9–12, övriga tider endast efter tidsbokning.
Det lönar sig att boka en tid till kundtjänsten för sådana situationer där ett besök på byrån är nödvändigt för att sköta ärendet. Du kan boka tid genom att skicka e-post eller ringa till områdesbyrås kundtjänst.
Vänligen följ anvisningarna nedan när du sköter ärendena:
- Ta hand om handhygienen.
- Observera säkerhetsavståndet.
- Hosta och nys i en engångsnäsduk eller i ärmvecket.
I de flesta situationer sköts ärendena lättast via boendesidan.
Telefontjänstens kundtjänstnummer är öppna
- måndagar till fredagar kl. 9–15
- samt månadens första och sista vardag till kl. 16.
Priser för att ringa: 0,0835 €/samtal + 0,1669 €/minut. Kötiden är avgiftsbelagda.
Vår kundtjänst är tillgänglig torsdagen den 8 juni undantagsvis från 9 till 11. Kundtjänst stänger klockan 11 och är stängd resten av dagen på grund av en personalutbildning.
I brådskande fall, lämna en brådskande felanmälan per telefon under kontorstid på telefonnumret 09 5767 3200.
Vårt journummer 09 5767 3300 betjänar i brådskande ärenden utanför byråernas öppettider.
Andra kontakter
Faktureringsadresser för invånare
Du ser alltid bankförbindelsen och koderna från fakturan för betalningen i fråga.
Hekas bankkontonummer ändras 1.1.2023. Det nya kontonumret är FI57 1660 3001 1996 89.
Faktureringsadresser för avtalspartner
Helsingfors stads bostäder Ab, södra byrån
PL 8298
02066 DOCUSCAN
EDI-kod 003723790586055
Nätfakturaförmedlare: Ropo Capital Oy (Enfo), kod 003714377140