Kundtjänst kontaktinformation

Telefonnummer till kundtjänst
tel. 09 5767 3200
E-postadress
@email
Besöksadress
Böletået 5, 5:e våningen
Postnummer
00240
Postanstalt
Helsingfors
Kontor och kundtjänst öppettider

Hekas kundtjänstenheter betjänar utan tidsbokning på tisdagar kl. 9–12, övriga tider endast efter tidsbokning.

Det lönar sig att boka en tid till kundtjänsten för sådana situationer där ett besök på byrån är nödvändigt för att sköta ärendet. Du kan boka tid genom att skicka e-post eller ringa till områdesbyrås kundtjänst.

Vänligen följ anvisningarna nedan när du sköter ärendena:

  • Ta hand om handhygienen.
  • Observera säkerhetsavståndet.
  • Hosta och nys i en engångsnäsduk eller i ärmvecket.

I de flesta situationer sköts ärendena lättast via boendesidan.

 

    Telefontjänstens kundtjänstnummer är öppna

    • måndagar till fredagar kl. 9–15
    • samt månadens första och sista vardag till kl. 16. 

    Priser för att ringa: 0,0835 €/samtal + 0,1669 €/minut. Kötiden är avgiftsbelagda.

    Undantagsöppningstider

    Inga kända exceptionella öppettider

    Lämna en felanmälan

    I brådskande fall, lämna en brådskande felanmälan per telefon under kontorstid på telefonnumret 09 5767 3200.

       

      Jour

      Vårt journummer 09 5767 3300 betjänar i brådskande ärenden utanför byråernas öppettider.

      Andra kontakter

      Bankförbindelse

      Faktureringsadresser för invånare

      Du ser alltid bankförbindelsen och koderna från fakturan för betalningen i fråga.

      Hekas bankkontonummer ändras 1.1.2023. Det nya kontonumret är FI57 1660 3001 1996 89.
       

      Faktureringsadresser för avtalspartner

      Helsingfors stads bostäder Ab, södra byrån
      PL 8298
      02066 DOCUSCAN
      EDI-kod 003723790586055

      Nätfakturaförmedlare: Ropo Capital Oy (Enfo), kod 003714377140