Otimme tiistaina 25.5. käyttöön uuden vikailmoituspalvelun. Valtaosa vikailmoituksen jättämisen käytännöistä pysyi ennallaan järjestelmänvaihdosta huolimatta:
- Kiireettömät vikailmoitukset jätetään tutussa osoitteessa www.hekaoy.fi/vikailmoitus.
- Vikailmoituksen voi jättää vain siitä kohteesta, jossa asuu.
- Vikailmoitukseen voi liittää kuvan havaitsemastaan ongelmakohdasta.
- Vian korjauksen etenemisestä saa ilmoituksen sähköpostitse.
Järjestelmänvaihdos aiheuttaa pieniä muutoksia kiireettömän vikailmoituksen tekemiseen verkkosivuillamme:
- Asuinkohde, jota vikailmoitus koskee, valitaan uudessa palvelussa vasta vikailmoituslomakkeella.
- Vikailmoituslomake aukeaa uuteen välilehteen.
- Vikailmoituslomakkeella voi yksilöidä ilmoittamansa vian aiempaa tarkemmin.
Kiireellistä korjausta vaativista vioista tehdään edelleen ilmoitus puhelimitse vikailmoitusnumeroon ja toimistoajan ulkopuolella päivystysnumeroomme.
Uusi vikailmoituspalvelu on osa Hekalla käynnissä olevaa vuokraustoiminnan ja asiakkuudenhallinnan järjestelmänvaihdosta. Hekan vuokralaisten sähköinen asiointi helpottuu merkittävästi uuden järjestelmän myötä. Se otetaan käyttöön vaiheittain tänä vuonna ja ensi vuoden alkupuolella. Alkuvuodesta 2022 käyttöön otettavassa uudessa asiointipalvelussa asukas voi muun muassa hoitaa sopimusasioitaan ja jättää huoltopyyntöjä suoraan yhden verkkopohjaisen ja mobiilisti toimivan käyttöliittymän kautta. Asukkaat pääsevät myös esimerkiksi tarkastelemaan vuokranmaksunsa tilannetta, ja asukkaiden ja Hekan asiakaspalvelun välinen yhteydenpito helpottuu.