Koronavirusepidemia on pahentunut pääkaupunkiseudulla, ja joudumme siksi tekemään muutoksia palveluihimme suojataksemme asiakkaitamme ja työntekijöitämme.

Coronavirusepidemins inverkan på våra tjänster

Muutokset ovat voimassa toistaiseksi. Noudatamme päätöksissä Helsingin kaupungin suosituksia.

Lenkkisaunat suljetaan toistaiseksi, asukkaiden omat saunavuorot jatkuvat

Joudumme valitettavasti sulkemaan lenkkisaunat taloissamme maanantaista 30.11.2020 alkaen toistaiseksi. Lenkkisaunat suljetaan, koska niissä oleskellaan tyypillisesti isommalla joukolla ja muiden kuin omaan lähimpään perhepiiriin kuuluvien kanssa. 

Asukkaidemme omat saunavuorot sen sijaan jatkuvat toistaiseksi. Pyydämme asukkaitamme noudattamaan saunavuorolla hyvää koronaetikettiä: saunaan vain terveenä ja käsi- ja yskimishygieniasta huolehtien. Omalla saunavuorolla on hyvä saunoa vain perhepiirissä yleisiä suosituksia ja kokoontumisrajoituksia noudattaen. 

Joulusaunoja ei tänä vuonna valitettavasti voida järjestää. 

Kerhotilat ja vastaavat yhteiset tilat suljetaan, talopesulat pysyvät avoinna

Suljemme kerhotilat ja niihin rinnastettavissa olevat, taloissamme sijaitsevat kuntoilu- ja muut harrastetilat. 

Pidämme talopesulat asukkaiden käytössä. 

Muista huolellinen käsi- ja yskimishygienia, kun liikut talon yhteisissä tiloissa. Vältä usein kosketeltaviin pintoihin (kuten kahvoihin, kaiteisiin tai hissin nappeihin) koskemista likaisilla tai paljailla käsillä.  

Käytä hissiä vain yksin tai oman seurueen kanssa ja noudata hississäkin yleisiä turvavälisuosituksia.

Asiakaspalvelupisteemme palvelevat vain ajanvarauksella

Asiakaspalvelupisteemme ovat toistaiseksi suljettuja. Palvelemme ajanvarauksella sellaisissa tilanteissa, joissa käynti toimistollamme on välttämätön asian hoitamiseksi. Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi avaintenluovutus ja -palautus. 

Huomioithan ystävällisesti nämä käytännöt, kun asioit meillä:

  • Suosittelemme kaikille 15 vuotta täyttäneille kasvomaskin käyttöä asiakaspalvelutiloissamme.
  • Huolehdithan käsihygieniasta asioidessasi toimistollamme ja asiakaspalvelussamme. Asiakaspalvelumme tiloissa on käsidesiä asiakkaidemme käyttöön. 
  • Vältämme toistaiseksi kättelyä ja muuta fyysistä kontaktia asiakkaidemme kanssa.
  • Henkilökuntamme käyttää kertakäyttöhansikkaita avaimia käsitellessään.

Asioi verkossa tai puhelimitse

Keskitämme asiakaspalvelumme resursseja verkko- ja puhelinpalveluun. Asiakaspalvelunumeromme ja chat-palvelumme ovat avoinna maanantaista perjantaihin klo 9–15 sekä kuukauden ensimmäinen ja viimeinen arkipäivä klo 16 asti.

Myös päivystyspuheluita kiireellisistä asioista otamme ilta- ja yöaikoina normaalisti vastaan. 

Verkkosivujemme asiointisivuilla voit esimerkiksi allekirjoittaa tai irtisanoa sopimuksia, jättää kiireettömän vikailmoituksen, ilmoittaa asukasmuutoksista tai tilata lausunnon asunnonvaihtoa varten. Neuvomme asumista koskevissa kysymyksissä myös chatin kautta.  

Harkitse vikailmoituksen jättämistä myöhemmin

Toistaiseksi emme tee sellaisia kiireettömiä huolto- ja korjaustöitä, jotka vaativat yli tunnin kestävää työskentelyä sisällä asunnossa. Pikaisia, alle tunnin oleskelua asunnossa vaativia korjauksia ja muita käyntejä, kuten asuntotarkastuksia, teemme edelleen.

Henkilökuntamme käyttää korjaus- ja tarkastuskäyntien ajan hengityssuojaimia ja suojakäsineitä.

Jos asunnossasi on tarpeen tehdä korjaustöitä ja asunnossa oleskelee sairastunut, altistunut tai koronaviruksen vuoksi karanteenissa oleva henkilö, pyydämme huomioimaan tämän vikailmoitusta tehdessä. Jos korjausta vaativa vika ei ole kiireellinen, harkitse voisitko tehdä vikailmoituksen myöhemmin. 

Jos asunnossasi on kuitenkin tarpeen tehdä kiireellisiä korjaustöitä ja asunnossa on sairastunut, altistunut tai karanteenissa oleva henkilö, kerrothan siitä vikailmoituksessasi. Tällöin tiedämme varautua asianmukaisesti.

Mahdolliset lähiaikoina alkavaksi suunnitellut korjaukset siirtynevät aloitettavaksi myöhemmin. 

Seuraa viestintäkanaviamme

Hekalla seurataan koronatilanteen kehittymistä tarkasti ja ryhdytään tarvittaessa lisätoimiin epidemian leviämisen estämiseksi. Jos joudumme ottamaan käyttöön uusia rajoituksia, kerromme niistä verkkosivuillamme ja muissa viestintäkanavissamme. Myös talojemme rappuihin tuodaan tiedotteita. Julkaisemme tästä uutisesta käännöksiä mahdollisimman pian.

Pyrimme siihen, että asiakaspalvelu, isännöinti, huolto ja siivous toimivat mahdollisimman hyvin myös korona-aikana.

Uutinen päivitetty 14.12.2020.