JHL ja Jyty ovat antaneet jäseniään koskevan lakkoilmoituksen. Jos lakko toteutuu, se alkaa tiistaina 3.5.2022 ja päättyy maanantaina 9.5.2022. Toteutuessaan lakolla on vaikutuksia Hekan asiakaspalveluun, huoltoon ja siivoukseen.  

Asiakaspalvelu 

Asiakaspalvelumme on kokonaan suljettu lakon ajan: aluetoimistojemme asiakaspalvelupisteet ovat kiinni, eikä asiakaspalvelua voida tarjota myöskään asukassivujen kautta, puhelimitse, sähköpostitse tai verkkosivujen chatissä.  

Lakon aikana tulleiden yhteydenottojen käsittelyssä tulee olemaan viivettä.  

Jos sinulla on lakkopäivälle ajanvaraus asiakaspalvelupisteeseemme, asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä uuden käyntiajan sopimiseksi. Alkaviin ja päättyviin vuokrasopimuksiin liittyvää avainten jakoa tehdään aluetoimistoissa tiistaina 3.5.  

Huolto, päivystys ja ovenavaukset 

Kiireettömiä huolto- ja korjaustöitä ei lakon aikana tehdä, ja ne siirtyvät tehtäväksi lakon päättymisen jälkeen. Välitöntä korjausta vaativista vioista, kuten esimerkiksi vesivuodoista, viemäritukoksista ja sähkövioista, voit ilmoittaa alueesi päivystysnumeroon:  

  • etelän alue 09 5767 3300 

  • idän alue 09 5767 3900  

  • kaakon alue 09 5767 3700  

  • koillisen alue 09 5767 3500 

  • lännen alue 09 5767 3100. 

Ovenavaukset tilataan lakon aikana päivystysnumerosta.  

Kiireellisissä henkeä, terveyttä, omaisuutta tai ympäristöä uhkaavissa hätätilanteissa tulee aina soittaa hätänumeroon 112.  

Siivous 

Talojemme siivousrytmi saattaa lakon aikana poiketa tavallisesta ja siivouksia ei hoideta lainkaan Hekan omien siivoojien toimesta. Palveluntuottajien siivoamissa kohteissa siivous toimii lähes normaalisti. Huomioittehan, että saunoja ei siivota lakon aikana ollenkaan.  

Uutista päivitetty 14.4.2022: lakkoa on siirretty, ja sen uusi ajankohta on 3.-9.5.2022.