Vuokrasaatavien uudistettu perintäprosessi vähentänyt perintä- ja häätötapauksia

Hekassa on työskennelty yhtenäisen perintäprosessin parissa jo muutaman vuoden ajan. Uudistetulla prosessilla tavoitellaan inhimillisyyttä, selkokielistä ja oikea-aikaista viestintää, eri ammattiryhmien välistä yhteistyötä sekä asiakkaan motivointia. Tulokset ovat olleet huikeita: vuokrasaatavien oikeudellinen perintä sekä häädöt ovat laskeneet ja vakavat vuokranmaksuongelmat saadaan aiemmin ja paremmin haltuun.

Asumisen päättymisen uhka on kelle tahansa vakava paikka, joten perinnässä tarvitaan ymmärrystä, mutta myös jämäkkyyttä. Juridiset reunaehdot on oltava kunnossa, painoarvoa annetaan asiakaslähtöisyydelle.

Nykyinen perintäprosessi on ollut Hekassa käytössä jo reilut kaksi vuotta, ja lopputulos on ollut ja on upea! Loistavaa työtä Hekassa perinnän parissa työskenteleviltä, iloitsee Hekan lakimies Sanna Mäkilä.

Työ asiakaslähtöisen perinnän kanssa jatkuu edelleen muun muassa digitaalisuuden lisäämisellä ja kattavammalla raportoinnilla, jotta velkatilanteiden ennakointi helpottuisi.

Jos innostuit ja haluat tietää perintäprosessistamme lisää, tule kuuntelemaan Hekan asiakkuusjohtaja Mirka Saarholmaa ja lakimies Sannaa Kiinteistöalan perintäpäiville Tampereelle 14. toukokuuta.

Lue lisää:
Perintään päätyneiden määrä kääntyi laskuun vuokrataloyhtiössä