Asiakaspalvelupisteemme palvelevat toistaiseksi vain ajanvarauksella rajatuissa asioissa. Valtaosan asioinnista voit hoitaa verkko- tai puhelinpalvelun kautta. Neuvomme asumiseen liittyvissä kysymyksissä myös chatin kautta.

Asiakaspalvelupisteemme ovat toistaiseksi suljettuja. Palvelemme ajanvarauksella sellaisissa tilanteissa, joissa käynti toimistollamme on välttämätön asian hoitamiseksi. Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi avaintenluovutus ja -palautus. 

Kuun vaihteessa muuttava, varaa aika asiakaspalvelustamme avainten palauttamiseksi tai noutamiseksi

Jos vuokrasopimuksesi on päättymässä tai alkamassa kuun vaihteessa, toimi näin:

  • Jos vuokrasopimuksesi päättyy, varaa aika muuton yhteydessä tapahtuvaan avaimen palauttamiseen alueellisen Heka-toimistosi asiakaspalvelusta. Kuun ensimmäisenä ja viimeisenä arkipäivänä asiakaspalveluissamme otetaan poikkeuksellisesti vastaan asiakkaita ajanvarauksella klo 17 asti. Osassa toimistoista on mahdollista palauttaa avain turvalaatikkoon. Sovi tällaisesta palautusmahdollisuudesta aluetoimiston kanssa.
  • Jos vuokrasopimuksesi on alkamassa, varaa aika avainten noutamista varten alueellisen Heka-toimistosi asiakaspalvelusta.

Huomioithan ystävällisesti nämä käytännöt, kun asioit meillä:

  • Huolehdithan käsihygieniasta asioidessasi toimistollamme ja asiakaspalvelussamme. Asiakaspalvelumme tiloissa on käsidesiä asiakkaidemme käyttöön. 
  • Vältämme toistaiseksi kättelyä ja muuta fyysistä kontaktia asiakkaidemme kanssa.
  • Henkilökuntamme käyttää kertakäyttöhansikkaita avaimia käsitellessään.

Suosi verkko- ja puhelinasiointia

Keskitämme asiakaspalvelumme resursseja verkko- ja puhelinpalveluun. Puhelinpalvelumme aukioloajat säilyvät ennallaan: palvelemme puhelimitse maanantaisin klo 9–17 ja tiistaista perjantaihin klo 9–15.

Myös päivystyspuheluita kiireellisistä asioista otetaan ilta- ja yöaikoina normaalisti vastaan. 

Verkkosivujemme asiointisivuilla voit esimerkiksi allekirjoittaa tai irtisanoa sopimuksia, jättää kiireettömän vikailmoituksen, ilmoittaa asukasmuutoksista tai tilata lausunnon asunnonvaihtoa varten. Neuvomme asumista koskevissa kysymyksissä myös chatin kautta.  

Teemme parhaamme, jotta palvelumme olisi sujuvaa myös tänä poikkeuksellisena aikana. Pyydämme kuitenkin ymmärrystä mahdollisten ruuhkatilanteiden varalta.

Harkitse kiireettömän vikailmoituksen jättämistä myöhemmin

Jos asunnossasi on tarpeen tehdä korjaustöitä ja asunnossa oleskelee sairastunut, altistunut tai koronaviruksen vuoksi karanteenissa oleva henkilö, pyydämme huomioimaan tämän vikailmoitusta tehdessä. Jos korjausta vaativa vika ei ole kiireellinen, harkitse voisitko tehdä vikailmoituksen myöhemmin. 

Jos asunnossasi on kuitenkin tarpeen tehdä kiireellisiä korjaustöitä ja asunnossa on sairastunut, altistunut tai karanteenissa oleva henkilö, kerrothan siitä vikailmoituksessasi. Tällöin tiedämme varautua asianmukaisesti.