Hekan As Oy -asunnot ovat yksiöitä ja kaksioita, jotka sijaitsevat asunto-osakeyhtiöissä eri puolilla Helsinkiä. Heka omistaa kaikkiaan noin 1650 As Oy -asuntoa, joista suurin osa on vuokrattu Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimialalle. Tavallisessa Hekan vuokrakäytössä on noin 500–650 As Oy -asuntoa.
Heka ei vastaa asuntojen isännöinnistä tai huolto- ja siivouspalvelujen tuottamisesta, vaan nämä palvelut järjestää se taloyhtiö, jossa asunto sijaitsee. Asunnot kuuluivat aiemmin Helsingin Asuntohankinta Oy Ab:lle.
Lähes kaikissa As Oy –asunnoissa on jo asukkaat. Mahdollisesti vapaana olevia As Oy -asuntoja haetaan Helsingin kaupungilta, kuten muitakin Heka-asuntoja. Heka ei vastaa asuntojen asukasvalinnoista.
Tämän sivun ohjeet koskevat vain Hekan As Oy –asunnoissa asuvia henkilöitä 1.10.2022 alkaen. Ohjeet eivät koske tavallisten Heka-vuokra-asuntojen asukkaita.
As Oy -asuntoihin lähetetty Tervetuloa Hekan asukkaaksi -kirje.
Hekan As Oy –asuntojen asiakaspalvelun yhteystiedot
Sähköpostiosoite: asiakaspalvelu.asoyasunnot@hekaoy.fi
Asiakaspalvelun puhelinnumero: 09 5767 4000
Puhelinpalvelu on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9–11.
Asiakaspalvelupiste: Viipurinkatu 2, 00510 Helsinki
Hekan asiakaspalvelupiste palvelee vain ajanvarauksella. Varaa aika asiakaspalveluun puhelimitse tai sähköpostitse. Asiakaspalvelu palvelee vain Hekan As Oy -asuntojen asukkaita.
Vuokran maksaminen
Vuokranmaksu suoritetaan Helsingin kaupungin asunnot Oy:n pankkitilille numero FI08 1426 3000 1083 71.
Tieto seuraavan vuoden vuokrasta ja viitenumerosta on lähetetty asukkaille kirjeitse loppuvuodesta.
Jos maksat vuokrasi e-laskulla tai suoramaksuna, sinun tulee ottaa e-lasku / suoramaksu uudelleen käyttöön pankissasi. Laskuttajaksi valitaan Helsingin kaupungin asunnot Oy.
Muutto As Oy -asuntoon
Sovi tutustumiskäynti asuntoon As Oy -asuntojen asiakaspalvelun kanssa. Tarjouksen hyväksymisen jälkeen sovi vuokrasopimuksen allekirjoittamisesta asiakaspalvelun kautta. Sovi muuttopäivä ja avainten nouto etukäteen. Nouda asunnon avaimet asiakaspalvelusta sisäänmuuttopäivänä.
Autopaikkavaraukset ja autopaikkaan liittyvien avainten nouto, saunavuorojen varaukset ja muuttoilmoitukset tehdään taloyhtiön isännöintitoimistoon.
Asumiseen liittyvät palvelut, jotka eivät sisälly vuokraan, maksaa niiden käyttäjä erikseen.
Vikailmoitusten jättäminen
Jätä vikailmoitus vastuunjakotaulukon ohjeistuksen mukaisesti.
Ilmoita kaikista asuntoosi liittyvistä vioista heti Hekalle. Asuntojen sisätilojen kunnossapito ja korjaukset kuuluvat Hekalle.
Voit tehdä asuntoon liittyvät vikailmoituksen sähköpostitse asiakaspalvelu.asoyasunnot@hekaoy.fi tai puhelimitse numeroon 09 57674000.
Kiireellisissä tapauksissa ole yhteydessä taloyhtiön päivystykseen, jonka yhteystiedot löytyvät asuintalosi ilmoitustaululta.
Jos huomaat vian kiinteistössä asuntosi ulkopuolella, ole ensisijaisesti yhteydessä taloyhtiön huoltoyhtiöön.
Järjestyssäännöt
Noudata sen taloyhtiön järjestyssääntöjä, jossa asuntosi sijaitsee.
Poismuutto Hekan As Oy -asunnosta
Voit irtisanoa vuokrasopimuksen toimittamalla irtisanomisilmoituksen asiakaspalveluun sähköpostilla asiakaspalvelu.asoyasunnot@hekaoy.fi, postitse tai henkilökohtaisesti asiakaspalveluun.
Palauta asunnon avaimet Hekan As Oy -asuntojen asiakaspalveluun Viipurinkadulle.
Palauta muut avaimet taloyhtiön ilmoittamaan paikkaan. Myös mahdolliset saunavuorojen ja autopaikkojen irtisanomiset tehdään taloyhtiön ilmoittamaan paikkaan. Yleensä edellä mainittuja asioita hoitaa taloyhtiön isännöintitoimisto tai kiinteistönhoitoyhtiö.
Laskutusosoitteet sopimuskumppaneille
Hekan As Oy -asunnot
Helsingin kaupungin asunnot Oy
AsOy-asunnot
PL 8457
02066 DOCUSCAN
OVT 003723790586060
Verkkolaskujen välittäjä: Ropo Capital Oy (Enfo), tunnus 003714377140
Heka ei ota vastaan paperisia laskuja.